Az okostelefonok elterjedése és ennek hatása az internethasználatra
Hamarosan mindenki okostelefonnal szaladgál, a „butatelefonok” felett szépen lassan eljár az idő.
Amerikában már több időt töltenek az emberek a mobil készülékeiken, mint a televízió előtt és a médiafogyasztás egyik legfontosabb eszköze lett az okostelefon és a táblagép.
De pontosan mit csinálunk az okostelefonunkon? És kik azok, akik már most mobilon vásárolnak? A Business Insider gyűjteménye most a mobilozás jövőjét próbálja feltárni.
1.) Okostelefon vs. butatelefon
A hagyományos telefonok szépen lassan eltűnnek, az okostelefon-értékesítések már negyedévek óta túlszárnyalják a hagyományos telefonok eladásait. A legutóbb lezárt negyedévben már két és félszer annyi okotelefont adtak el, mint hagyományos mobiltelefont.
2.) Kinek nincs még okostelefonja?
Az Egyesült Államokban már csaknem minden mobilhasználónak okostelefonja van, a penetráció 70% feletti. Hasonlóan elterjedt az okostelefon Kínában, ahol a mobilhasználók 80%-a már okostelefont használ. A két ország a világ két legnagyobb mobilpiaca, a legfőbb különbség az, hogy Kínában inkább az alsó kategóriás készülékeket keresik a vásárlók. Ezzel szemben például Indiában még bőven van tere a bővülésnek, hiszen mindössze a mobilozók 20%-ának van okostelefonja.
3.) Péklapát vagy minimobil?
Az első mobiltelefonok aktatáska-méretűek voltak, de ahogy fejlődött a technológia, úgy zsugorodtak a mobiltelefonok. Valóságos verseny indult meg a gyártók között, hogy ki tud minél kisebb mobiltelefonnal előállni. Az okostelefonok megjelenésével azonban ez a trend megfordult és a kijelzőméretek egyre nőttek. A kijelzőméretek növekedése mögött az is áll, hogy az okostelefonok alapvetően megváltoztatták a mobilhasználatot. A felhasználók médiatartalmat nézegetnek rajta és olvasnak, ami a nagyobb kijelzőn kényelmesebb. Az okostelefonok kétharmadát teszik ki a „normál méretű”, vagyis a 3,5-4,9 col közötti kijelzőjű készülékek. Az úgynevezett „phabletek” pedig mindössze a telefonok tizedét adják.
4.) Így mobilnetezünk
Az okostelefonok terjedésével párhuzamosan a mobilos internethasználat is egyre terjed a világban, jelenleg már az internetforgalom negyede mobil készülékekről bonyolódik.
5.) Totális internetfüggőség
Az emberek és az internet kapcsolata nagy változáson ment át, mégpedig minden abba az irányba mutat, hogy lassan megvalósul a totális internetfüggőség. A mobilos internet használata jóval kiegyensúlyozottabb az Egyesült Államokban, miután mobilkészülékeiknek köszönhetően bárhol, bármikor internethez jutnak a felhasználók.
6.) Többet mobiloznak az amerikaiak, mint tévéznek
Még mindig szívesen nézik a televíziót az amerikaiak, hiszen a statisztikák szerint naponta csaknem három órát töltenek előtte átlagosan. Mostanra a mobil eszközök is utolérték a televíziót, sőt, az amerikaiak már több időt töltenek naponta a mobil készülékeket böngészve, mint a televízió előtt a Flurry adatai szerint.
7.) Így fogyasztjuk a médiát
A médiafogyasztás elődleges forrása még mindig a televízió az Egyesült Államokban, de egyre csökkenő mértékben. Sőt, valójában minden, a rádió és a nyomtatott sajtó szerepe is csökken a médiafogyasztásban, egyetlen terület van, amelyik növekedést mutat: a mobil, amely a többi kárára növeli a részesedését.