Az okostelefonok elterjedése és ennek hatása az internethasználatra

Hamarosan mindenki okostelefonnal szaladgál, a “butatelefonok” felett szépen lassan eljár az idő.

Amerikában már több időt töltenek az emberek a mobil készülékeiken, mint a televízió előtt és a médiafogyasztás egyik legfontosabb eszköze lett az okostelefon és a táblagép.

De pontosan mit csinálunk az okostelefonunkon? És kik azok, akik már most mobilon vásárolnak? A Business Insider gyűjteménye most a mobilozás jövőjét próbálja feltárni.

Portfólió.hu 2014. december 6. 14:09 

1.) Okostelefon vs. butatelefon

internetforgalom

A hagyományos telefonok szépen lassan eltűnnek, az okostelefon-értékesítések már negyedévek óta túlszárnyalják a hagyományos telefonok eladásait. A legutóbb lezárt negyedévben már két és félszer annyi okotelefont adtak el, mint hagyományos mobiltelefont.

 

2.) Kinek nincs még okostelefonja?

penetracio

Az Egyesült Államokban már csaknem minden mobilhasználónak okostelefonja van, a penetráció 70% feletti. Hasonlóan elterjedt az okostelefon Kínában, ahol a mobilhasználók 80%-a már okostelefont használ. A két ország a világ két legnagyobb mobilpiaca, a legfőbb különbség az, hogy Kínában inkább az alsó kategóriás készülékeket keresik a vásárlók. Ezzel szemben például Indiában még bőven van tere a bővülésnek, hiszen mindössze a mobilozók 20%-ának van okostelefonja.

 

3.) Péklapát vagy minimobil?

kijelzomeretek

Az első mobiltelefonok aktatáska-méretűek voltak, de ahogy fejlődött a technológia, úgy zsugorodtak a mobiltelefonok. Valóságos verseny indult meg a gyártók között, hogy ki tud minél kisebb mobiltelefonnal előállni. Az okostelefonok megjelenésével azonban ez a trend megfordult és a kijelzőméretek egyre nőttek. A kijelzőméretek növekedése mögött az is áll, hogy az okostelefonok alapvetően megváltoztatták a mobilhasználatot. A felhasználók médiatartalmat nézegetnek rajta és olvasnak, ami a nagyobb kijelzőn kényelmesebb. Az okostelefonok kétharmadát teszik ki a “normál méretű”, vagyis a 3,5-4,9 col közötti kijelzőjű készülékek. Az úgynevezett “phabletek” pedig mindössze a telefonok tizedét adják.

 

4.) Így mobilnetezünk

internetforgalom

Az okostelefonok terjedésével párhuzamosan a mobilos internethasználat is egyre terjed a világban, jelenleg már az internetforgalom negyede mobil készülékekről bonyolódik.

 

5.) Totális internetfüggőség

latogatasss

Az emberek és az internet kapcsolata nagy változáson ment át, mégpedig minden abba az irányba mutat, hogy lassan megvalósul a totális internetfüggőség. A mobilos internet használata jóval kiegyensúlyozottabb az Egyesült Államokban, miután mobilkészülékeiknek köszönhetően bárhol, bármikor internethez jutnak a felhasználók.

 

6.) Többet mobiloznak az amerikaiak, mint tévéznek

onlineoverprint

Még mindig szívesen nézik a televíziót az amerikaiak, hiszen a statisztikák szerint naponta csaknem három órát töltenek előtte átlagosan. Mostanra a mobil eszközök is utolérték a televíziót, sőt, az amerikaiak már több időt töltenek naponta a mobil készülékeket böngészve, mint a televízió előtt a Flurry adatai szerint.

 

7.) Így fogyasztjuk a médiát

mediafigyazstasas

A médiafogyasztás elődleges forrása még mindig a televízió az Egyesült Államokban, de egyre csökkenő mértékben. Sőt, valójában minden, a rádió és a nyomtatott sajtó szerepe is csökken a médiafogyasztásban, egyetlen terület van, amelyik növekedést mutat: a mobil, amely a többi kárára növeli a részesedését.